Sklep

Historia marki

Historia marki Nina Basco to opowieść o kobiecej pasji, dążeniu do połączenia elegancji z komfortem. Jej założycielką i właścicielką jest Olga Świechowicz, która już ponad dwie dekady temu zdecydowała się stworzyć firmę, dzięki której wiele Polek zaczęło inaczej patrzeć na obuwie – szczególnie to na wysokim obcasie. Na przestrzeni lat Nina Basco do ulubionych przez klientki butów postanowiła dołączyć również inne części garderoby. Dziś w butiku można ubrać się od stóp do głów.

W pierwszych latach działalności, głównym obszarem aktywności firmy Nina Basco była sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych w wyspecjalizowanych sklepach. Już pierwsze kolekcje zdradzały, że ambicją właścicielki nie jest jedynie sprzedaż butów. Oldze Świechowicz, która z wielkim szacunkiem podchodzi do każdego klienta, zależało na kreowaniu stylu i budowaniu marki modowej, która wyróżnia się podejściem do jakości oraz kobiecej estetyki.

Początki Nina Basco były związane przede wszystkim ze szpilkami. To one stały się znakiem rozpoznawczym marki – butami, które mimo swojej wysokości dawały kobietom poczucie komfortu, lekkości i wygody. Inspiracją do tworzenia obuwia była osobista pasja Olgi Świechowicz oraz jej włoskie doświadczenia – mama projektantki związała się z Włochem, a Włochy stały się dla niej drugim domem. Tam Olga zetknęła się z klasycznym włoskim podejściem do mody, gdzie liczą się detale, rzemiosło i najwyższej jakości materiały.

Już w pierwszych latach działalności marka rozwijała sieć sklepów stacjonarnych w Warszawie. Jej butiki można było znaleźć w prestiżowych galeriach handlowych, takich jak Blue City, Promenada, Land, Galeria Ursynów czy Galeria Targówek. W krótkim czasie Nina Basco zyskała reputację ekskluzywnej marki, której produkty wyróżniają się unikatowością, elegancją i trwałością. Z biegiem lat oferta stopniowo się rozszerzała. Choć buty – szpilki, baleriny, botki, kozaki czy obuwie casual – wciąż stanowią trzon asortymentu, to w salonach pojawiła się również odzież i dodatki, co pozwoliło marce zbudować bardziej kompleksową ofertę dla swoich klientek, które w obecnie trzech warszawskich butikach stacjonarnych – w Promenadzie, Blue City i CH Targówek, a także na stronie internetowej znajdą stylizacje na każdą okazję. W ofercie znajdziemy, m.in.: bluzki, marynarki, spodnie, spódnice, suknie wieczorowe, letnie sukienki, koszule, kardigany, dresy, joggery, swetry. Dostępne ubrania mają charakter kapsułowy, więc można je ze sobą dowolnie łączyć, tworząc miks dopasowanych stylizacji.

Filozofia marki od początku opiera się na kilku jasno zdefiniowanych wartościach. Nina Basco kieruje swoją ofertę do kobiet aktywnych, niezależnych i kreatywnych, które cenią zarówno komfort, jak i estetykę. Obuwie projektowane jest w taki sposób, aby nie tylko pięknie wyglądało, ale też podkreślało osobowość noszącej je kobiety. W produkcji wykorzystywane są innowacyjne technologie i szlachetne materiały – jak na przykład skóra kozia, które gwarantują połączenie luksusu z wygodą. Te cechy zostały docenione również przez ekspertów i branżę modową. Marka na przestrzeni lat została doceniona nie tylko przez wierne klientki, lecz również w wielu prestiżowych plebiscytach. Zdobyła szereg wyróżnień, w tym Znak Jakości Produktu, a także tytuł „Ambasadora Dobrego Stylu” przyznany przez Klub Integracji Europejskiej. Ogromnym sukcesem było również zwycięstwo w konkursie Influencer’s Top, gdzie Nina Basco zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Styl”.

Historia Olgi Świechowicz pokazuje, że pasja do mody, odwaga w realizowaniu własnej wizji oraz dbałość o detale mogą przerodzić się w silną i rozpoznawalną markę. Nina Basco to dziś nie tylko buty, ale przede wszystkim styl życia – styl kobiety pewnej siebie, która wybiera rzeczy piękne, komfortowe i niepowtarzalne.

Image Video
Image Newsletter